miSs U all

Disini aku nak ceritakan 
Kisah aku dengan kawan-kawan aku sewaktu aku bekerja
Kat Ta Ann Pelita Durin
yang terletak di Jln Naman . . 
ha ni lah aku pada ketika tu,
tyme ni kami bagi gaji kat para pekerja TKI
la Tenaga Keja Indonesia
yang keja kat ladang sawit sini
Aku mula bekerja kat situ pada bulan Julai 2010
itupun kalau tak salah ingat aku
Aku kerja kat sana sama dengan, dengan sapa
ko orang nak tahu 
ha.. aku bekerja sama dengan kawan kakakku
kebetulan dia juga kerja kat sana sama dengan suaminya
dialah yang menjadi AA (admin astt.) aku pada ketika itu. . .
dan suaminya pula menjadi FA (field astt.) kat TPD waktu tu

ha. .ni lha meka berdua
MR. WINSTON & MRS. MARTHA
mereka ni lah yang macam keluarga aku
yang banyak membantu aku dalam susah dan senang
dan menjadi pendengar dikala aku ada masalah
Banyak pengalaman aku kerja kat sana
aku hanya jadi admin clerk jer
Pengalaman kerja kat sini memang best sebad jenis aku kan si Penuntut
so tak jadi masalah pada waktu tu. .
selain dari itu, aku juga mengenali si HILLARY, ASOI, MATHEW dan yang lain2 lha.. .

Kak Martha ni best, hahah
sebab perangai sama gila2
Dalam kerja ni, Kak Martha ni agak sabar dalam mengajar aku
aku pun cepat paham
dia rilex jer, bak kata perpatah kami berdua
"LIFE IS SIMPLE, BULAK IS 4-EVER"
hahahah.  . gila2kan
kami juga merupakan peramal masa hadapan haha
ler salu belakon. .hhaha, bikin SINETRON  ..
kalau dah bergosip, amboi terlebih suda hahaha. .tapi tak pa yang penting kerja siapkan 

Berbalik kepada pengalaman
Pengalaman kerja ni memang aku akui amat penting
semasa aku kerja kat sini banyak yang aku dapat
aku pernah juga training kat Stor NOP
jadi clerk kat sana selama 2 bulan iaitu isu segala baja, sparepart, racun dan sebagainya
semasa aku kat sana,banyak yang aku dapat
sampaikan satu masa stok terkurang..haahaha
semua umpama sakit jantung. .kat sana lah ak mengenali ..
mengenali siapa..
ko orang nak tau siapa... .
inilah mereka yang baik dan sporting

ha ini Kak RUHA
dia yang tolong handle aku
best dia ni, dia rilex dan cermat
Ha ni pula si JANE
Kiutkan, dia ni sempoi
dan ini pula ialah C-TA
Dia ni control ayu dan manja . .hahaha
jangan mare. .
Teringat aku kalau kat sana dulu, waktu free kami makan2
makan mee mentah. .
makan ulaman
makan ais cream pown ada
ambik kau !! hahaha. . . best nyer kalau diingatkan balik waktu tu.

Kalau kat opis NOP juga aku ada kawan .
meka ni juga tak kurang hebatnya,
kalau orang NOP ni aku lebih senang dengan si "Sendra Nginta"
dia lha yang salu tolong aku hahaha..
tyme aku potostat awal pagi kalau mesin tersekat aku apa lagi
"Kinta kitu dulu nulung aku" haha, si Kinta yang murah dengan senyuman ni pun datang
Amat cun anak dara ibuk hahaha..

ha.. ni lah si KINTA
anak dara ibuk
yang selalu manyak senyum .. sweetkan...
yang best memang tidak dapat dilupakan
semuanya masih tergiang2 dalam ingatan pada ketika ini,
adeh memang satu kenangan yang tak dapat dilupakan lah bergaul dengan geng2 ni. .
sampaikan pada satu masa aku terpaksa meletak jawatan kerana aku telah . . .
mendapat pekerjaan yang lain iaitu sebagai JL PLKN. .
  Setiap kenangan kita aku masih ingat lagi dimana kita pernah makan sama2
bergurau sama2, marah sama2, kena marah pown sama. . .

makanan tyme rehat tengahari, kita makan sama2kan
Kinta dengan maknya, makai mey ibuk anang malu . .hihih
C-ta dengan Fong (AM NOP)

Si Jane & disebelah tu aku yang GUMIL ni hihih
ha, masih ingatkah korang semua gambar kita ni makan kat dapur opis NOP
Dalam masa tu la kita bising hahaha
kalah negara yang beperang kat dunia luar,
masih ingatkah apabila dah habis makan, buat shift cuci pingan kunun hahah
kalau dikatakan cerita tu memang lucu kan,
Korang suruh aku, Siap ko C-TA, nak buli aku, tapi sendiri yang kena pas tu. .

Sebelum aku pergi dulu aku telah ciptakan sesuatu agar ko orang semua sentiasa ingat aku
walaupun kita jarang berjumpa tapi kat FB dapat jumpa
kita boleh koling2, metet2. .hiihihi
ni lha yang aku bagi walaupun tak seberapa, tapi aku buat sendiri

ni lha dia apamacam, ok kha?
K kengkawan rindu kamu semua
dan kita kawan untuk selamanya


SAHABAT

Persahabatan yang sejati akan membawa kerinduan yang abadi
Sesungguhnya persahabatan itu lebil unggul dari percintaan
Tanpa persahabatan percintaan akan berakhir
Tetapi tanpa percintaan persahabatan akan kekal
Oleh itu hargai setiap persahabatan yang terjalin


Catatan 19/08/2011
1050pm

No comments:

Post a Comment

Jom Bubuh Komen Korunk Kat SINI. . .