Kisah diseBaLik Kisah PLKN JP K.2/ Siri8/ 2011

Yang dihormati . .apa kaitan, salam sejahtera, salam perpaduan, salam khidmat negara dan salam satu malaysia . . ( malaysia boleh)

Inilah gelagat aku menanti
pelatih melapor
Ok tanpa membuang masa, saya akan beralih ke ruangan apabila masuk kumpulan ke-2 dalam PLKN pada 15/5 hingga 30/7/2011. Haha kalau berkaitang dengan kompeni aku masih stay kat kompeni yang sama, KOMPENI apa?? Kompeni samseng "BRAVO" kununnya. . haha inilah yang disebut oleh seorang pelatih cina dalam kompeni aku ala si Danny Goh. Semalam aku kan chat dengan dia, dia yang nak kenakan aku, last2 dia yang terkena..hahahahha. Aku kan pembuli siapalah yang boleh kalahkan.
ni gambar tyme bila aku pown tak tau
aku just download jak .haha

Ni lah Elvine dengan Maxwell
Berbalik kepada pelatihnya, ada juga yang menjadi kawan sepanjang PLKN di kumpulan 2 ni. Nak tahu nama meka?? jeng jeng jeng . . . meka adalah si ELVINE dan MAXELL . .  Meka ni merupakan pelatih dari Kapit. Mereka inilah yang menjadi pengegar dunia. .hahaha

Gelagat aku dalam dorm 4 (Bravo)

Alkisahnya, pada permulaan mereka masuk dulu, aku menolong petugas logistik mengagihkan pakaian yang diisukan kepada pelatih yang melapor haritu. Aku sewaktu mamat berdua inni ambil pakaian, waktu tu aku just tulis saiz baju, kasut, seluar dan sebagainya. Waktu tu ya ampun, suara mereka besar lalu memecahkan hening. Punyalah lucu hahaha itu dia . .Aku pada ketika itu tengok lha si Elvine ni, punyalah ketawa besar, tak control ka, terus menjadi diri sebenar katakan. . gambar disebelah tu si Elvine dangan si Maxwell . . 

Si Danny sedang cop Baju
Kebesokan harinya pula, dibahagikan kepada kompeni, secara kebetulan si mamat berdua ni masuk dalam kompeni yang sama dengan aku, sekali lagi kompeni apa?? BRAVO . .
Menunggu Giliran
Saat itu punyalah aku letih..adeh ..waktu tu lah setting kelas, cop no. baju, PLC, sediakan alatbantuan mengajar dan sebagainya. Kalau nak dipikirkan bukan sekali tu saja letih kerja. Hampir setiap hari, tapi dah biasa, kalau tak da kerja nanti boring lha pulak. Dalam masa yang sama uruskan dobi. .Mencabarkan tappi best..haha.

Hangat mengecop
Sekarang berballik kepada peristiwa cop baju, kasut, baju loreng dan sebagainya. Pagi sebelum tu adalah dimana seperti yang beta katakan tadi iaitu pembahagian kompeni, lepas tu permindahan bilik iaitu mengikut kompeni masing2 Alpha, Bravo, Charlie & Delta. Hah, ni kisah cop mengecop, dalam masa ini punyalah kelam kabut. . mak oii. tuk wira2 Bravo yang hansem segalanya, akulah yang jadi pengecop terulung mereka.. adeh sakit pinggang aku. Seharian tu, saat itulah aku melihat keadaan dorm mak oii umpama kapal pecah, umpama kepal telah melanggar batu, ala susa2 jak nak cerita macam cerita "TITANIC", wak suma nampakkan macam mana kapal meka tyme tu, macam tu lha dia. .
3 orang penyamun
mencari kesempatan
dalam kesulitan
Haha.. kamu suma dah saksikan apa yang dikatakan sepeti kapal pecah tadi kan.. Itulah gelagat si Wira pada ketika itu, bertungkus lumus dala menyiapkan pengecopkan baju.

Banyak juga masalah yang terjadi pada ketika itu. Ada yang tak ada no siri, salah cop, habis dyre dan sebagainya..

Setelah saban hari membuat cop mengecop ni akhirnya siap. Yes dah siap itu yang dibisikan oleh kotak hati, gembira gitu.

Pada malam itu juga merupakan malam suai kenal iaitu semua staff2 serta jurulatih memperkenalkan diri masing2. Selepas itu majlis bersalaman antara pelatih dengan staff2 serta para jurulatih yang kelihatan segak2 dan cantik waktu itu. Kalau kami kan, kami bersama2 dengan Buddy kelas masing2 pada ketika itu. Nak tau kisah apa yang terjadi, mak oii punyalah tersengih muka mereka tyme bersalam dengan kita adeh, dalam hati memang berkata macam (waktu dah habis siri nanti, baru korang membuat traffic jam dan rasa tak nak balik). haha.

Pada keesokan harinya bermula pulak kelas, Si Maxwell dalam kelas CB aku manakala si Elvine dalam Kelas si Erny, Ain dan Son. Kalau si Elvine ni aku macam tahu perangai dia, ala seorang yang gila2 sama macam aku juga tetapi berlainan denag si Maxwell dia seorang yang permalu. haha. .Selain dari mereka berdua ni, ada juga yang gila2, macam si Danny, Warren, Iskandar, Andryne, Mustaqim, Badri, Jordan, Kustinatan, ferdinand dan lain2, aku pown tak ingat nama mereka sori ya, tapi ko orang da best . .

Hah ni lah kami bertiga, yang penting aku besar hahaha
Semua kisahnya ada yang sedih, gembira & bahgia. Ala macam tajuk blog aku ni katakan.hihih.. Oh terlupa aku, sebelumm cuti gawai tu aku telah memberikan skaf kesayangan aku kepada mereka berdua, harap skaf tersebut disimpan dengan  seribu penghargaan, la macam adik beradiklah kita bertiga, gembira dapat bergaul dengan awak berdua, tat y awak berdua adalah "secret buddy aku". Ko orang tak tau ka. Tak patut ko orang tak dapat agak kan..hahhahaha. Semenjak haritu hubungan kawan kami bertiga closed sangat sampaikan disaat 3 minggu aku tak bersua dengan ko orang, aku pergi menuntut menjadi si penuntut (tot CB).

Tiba saat terakhir, iaitu malam terakhir traffic jam berlaku. Pada masa yang sama saja ingin menggelak, sampaikan mata tidak bertembung ketika bersalam, sebenarnya hati terkilan dengan perpisahan.. betulkan, setiap persahabatan kita tidak tahu ea bermula dan kita tak tahu dimana titik noktah akhirnya. . Semua kenangan akan terus bersemadi dalam kotak peti ingatan dan sori kerana pagi itu aku tak tengok ko orang pergi. Sebenarnya aku menggelak. . Saja. . hahaha .. SO AKU PIKIR AKU HEBATLAH TYMENYA. .hihiihi

Harap2 kalau ada umur yang panjang, kalau ada peluang, kita semua akan bertemu kembali, kisah yang lain aku tak ceritakan, aku hanya ceritakan sedutannya sahaja. Biar kami saja yang tahu, kisah disebalik kisah ini .
Kalau da masa nanti aku tambah balik cerita ini, saya tahu cerita ini banyak tergantung, saja buat seperti ini, supaya seribu pertanyaan akan menimbulkan sejuta tanda tanya . .

Yang indah ialah semalam, 
hari ini ialah kenangan yang tak dapat dilupakan,
dan akan terus bersemadi dalam kotak ingatan sampai bila2. 


Catatan 0100am
12/08/2011


No comments:

Post a Comment

Jom Bubuh Komen Korunk Kat SINI. . .