KeNgKaWankUuuu . . .


Kita sudah menyaksikan kisah kawakku 
"Si Gadis Kasut Bertumbit tinggi" a.k.a FLORA

So sekarang saya akan cerita kisah rakan2 ku yang lain
hahaha . . 
Mereka ialah yang cumil lagi mengumilkan
 Si gadis ChongeK "Erny"
 Si melatah "Mary"
Si Ahli bina badan "Luke"

ha ni lah aku nak ceritakan kisah kawan2 ku ini
dengan sapa kita nak bermula
ko semua pilih sapa
Semua senyap, saya akan pilih
ok saya akan bermula dengan si ratu aik mata "ERNY"

haha inilah si ERNY,
Ratu aik mata a.k.a CHoongggek

Alkisah yang pertama sebelum bermula tepuk2 semangat (versi si Erny), mangsa yang selalu kena buli oleh pembuli yang kiut ini. Aku mengenali si Erny di dah masuk 8 bulan. Tapi tak seperti 8bulan pown, umpama dah bertaun katakan . .hahha. . (Betul kan CHonn). Kami ni sama melapor masuk jadi JL pada 31/12 haritu, kasihan kan tak dapat ikut tahun baru ketika itu. Pada permulaan, si Erny ni seorang yang agak nakal, hahah, sama kepala lah tu. Tetapi selepas kerja beberapa minggu semua dah berubah, rupa2nya dia ni lah yang paling sensitif. Adakah patut samseng kaki nanggis?? .haha, tak patutkan. Tapi apa bole buat, kita mmg takkan lari untuk menjadi diri sendiri. .

Kalau nak diceritakan cerita lucu pasal si Erny ni mmg banyak, yang paling aku tidak bole lupa ialah "Sotong Sos Tiram" mahu menjadi tukang masak nak kalahkan si MARY hahaha...  Cerita ini yang membuatkan aku sakit perut, dia menceritakan kisah ni sewaktu kami berdua bersama2 menunggu Abg tuk hias pentas untuk majlis penutupan Kelas kenegaraan dan Komuniti. Waktu semua orang kat Zon air sebab ada pertandingan kat sana. haha.. punyalah lucu si erny ni. . Banyak lagi cerita selain dari itu tapi aku tak nak cerita, biar kami berdua saja yang tahu. .hahaha.

Kalau dikatakan lucu mmg dia ni seorang yang amat lucu, dia melompat2 macam keanakan kalau dia gembira dan dia akan menangis kalau dia gemuruh. Itulah sikap si "Erny". Hah aku ingat kisah ni, kisah Si Mary pindah kelas kumpulan 2 ni tuk kelas KN, Dia gembira sekali menanyikan lagu Raya, maklumlah raya kan dekat kununnya, pas puas menyanyi menangis la pulak.. . hhahaha kena bulli aku lah tu . . adeh ko ni kata kuat tapi. . . sampai bila harus macam tu dik oii, kita jangan terlalu lembut, kita mesti kuat. Ler, kita bole lha baik tapi berpada2. . hahahahhahahahahahhahahah.. macam mane ni aku nak crita habis ataupun tidak. .

Aku nak crita juga, ni adalah kisah waktu cuti ini, semua orang bertungkus lumus menyiapkan buku log.

Dia tanya aku., Ko dah siapka Tyno "aku kata aku dah siap buat, dah hantar pown". .

Pas tu, aku tanya dia " ko dah siap"

Dia balas lagi pantun aku "belom lagi"

Apa lagi tanduk aku pun tumbuh aku buli dia, sampaikan dia kol aku, aku kata kat dia yang ko akn dikenakan hukuman khidmat masyarakat, gaji kena potong dan sebagainya" hahaha, makne de aku tipu jer.

Pas tu dia buat sampai pagi, haha aku yang tak tahan, aku terus menahan ketawa walaupun hampir meletus ketikanya kol aku. Pa lagi terus siap buku log siang malam berentap, hahaha. .. ambik ko, sapa suruh malas..hahhahahahahhahahha..aku ni membuli kadang2 tuk kebaikan ko juga kan erny. .

Saya ada lagu tuk erny??? saya ada perut, perut saya ( . .. . . . . .), kalau tidak (..............), bukan perut saya...hhahahahhahahaahahahaahhahahaha... tino........jerit si erny, benci kitak eh... Tino rahsiakan hal peribadi (ada aku kesah), kesah lucu bha. .

k lha cerita si Erny sampai disini. . . .


Kisah Si "Erny" blom tamat tapi sengaja aku tamatkan
Nanti tak pasal2 Erny smackdown aku. .  .
uuuuu takut......
K lha Erny ko duduk diam2, 
ha ni aku nak ceritak kisah pasal Kak Mary Ko. . 
Si melatah. . .hahahaha

Haha inilah Si "MARY"
kalau si erny ratu aik mata
"MARY" pulak " Ratu Melatah

Bab kenal Mary ni, memang aku dah kenal lama dengan dia, sebab kami kan sama kampung, sekolah sama.hahhahahahaha. .tak payah dikatakan lagikan..

ha . .aku pikir kejap . .jeng jeng jeng, aku dah ingat, si mary ni pula lain. Dia ni umpama mak kami lha pulak. Mana tidak dapat banyak2 kami pemikiran dia ni agak matang sikit hahha. . .Dia juga gak cerewet dalam pemakanan ni, mana tidak dia ni tukang masak kat kampung, orang pakai kuali dia tu pakai KAWAH beb, nak lawan tokey, kalah "MASTER CHEFF".

Pasal cerewet rasa ni, ni lah dia empunya badan, si Mary. Setiap kali pergi kami makan kat luar, kalu makanan tu sedap jer, dia tak berkata apa2, sbb sedap kan. .  hah !! tekezut aku. . hahahha... kalau makanan tu tak sedap, ambik kapas cepat. .Mana ko Luke dan Flora ni, korang dah bawakan "Garam, Gula, & Ajimoto ker", Maklumlah si Mary ni akan memberi kritikan, tak sedaplah, kurang manislah, itulah, inilah...hahahhahahahahh..lucukan sampaikan saya suruh dia bawa sendiri perasa tu daripada rumah . .Kalau aku sound dia, dia biasa jer. Kalau si Luke sound dia, dia akan kata "Malu saya dengan kamu Luke" hahhha..ambik ko .. .

Pasal melatah pula, dia pandai cover. . hahha.  .kisahnya ni lah aku nak citer. Aku nak citer, aku nak citer juga. .Waktu tu kami outing, ala bawa pelatih, setelah sampai di lokasi yang ingin dituju, aku menyanyi dan keluar dari Bas, tak pasal2 si Mary menari hahahahhahaha... adeh lucu nyer, apelah kamu ni mary kes latah lah tu, sapa suruh ko cover, kan dah tak tercover suda. .ahahhaahhahahh..Dia ni kalau dikatakan latah memang melatah.. hanya kami yang tahu, yang lain tak payah citer, tapau jer kan Mary.Kalau dia sakit hati dia akan menangis  . .Sabar jer yer...

K la setakat ni saja cerita Si Mary . .


Sekarang cerita si Mary belom tamat
Cerita ini juga aku saja nak cut kan
maklumlah kalau aku nak crita habis nanti 
penuh juga blog aku
Kalau aku cerita habis tak syok la pulak, biarkan cerita ini akn terus bersambung nanti
(Betulkan kengkawan)
Ok lah terlalu banyak bcerita, skunz kita beralih kepada cerita yang seterusnya
Asyik becerita tentang wirawati, ha sekarang tiba untuk cerita
si ahli bina badan kita "LUKE"

Haha ini lah salah seorang wiranya
Ahli bina badan 2020 si "LUKE"
Jangan mare

Berkaitan dengan si Luke pula, dia ni seorang yang pendiam dan tak banyak cakap,m dia ni minat memancing (tengok gambar diatas tu) dan dia juga minat anjing.hahhaha. Sejak aku kenal si Luke ni, aku yang palaing banyak berkata2 berbanding dengannya. Bab kenal si Luke ni, aku dah kenalnya sejak interview lagi sbb waktu tu kami sama interview dan dalam bilik yang sama lepas tu kerja dalam kem yang sama.

Ha . ni aku nak cerita ttg kisah lucu kami berdua, kami berdua masuk kedalam kem pada tarikh yang sama, pada ketika itu kami berdua tidak mempunyai bilik..kasihan kami berduakan. Dapat bilik pun pukul 0600 petang macam tu. Pada ketika itu tanpa makan semua, ya ampun kami berdua hanya siapkan dan kemaskan bilik. .Sampaikan lupa waktu makan. Kebetulan pada masa itu juga merupakan "Malam Tahun Baru" adoi seksanya . .hahahha . .lupakan jak lha kisah tu. aku sebenarnya nak ceritaka si Luke ataupun ceritakan masalah kami berdua hahhaha..jauh suda menyimpang...

Ok ler sori ya. . . tadi aku kat si Luke ni pendiam kan, memang dia pendiam sampaikan dia tak tahan dan ingin berhenti kerja. Tapi aku suruh dia bertahan sehinggakan hari ini dia sayang kepada pekerjaan ini..hhahahaha..

Berbalik kepada sikap, sikap si Luke ni agak cemas kadang2. Hal yang kecik dia besar2kan..hahhah..tapi sekarang dia dah ok da... Tengok sapa masternya...hahahahhaha....Selain itu, sekarang dia yang banyak bercakap, aie terbalik lha pulak, kalau dia dah merungut aku yang sakit telinga, lebih baik aku on9 saja kadang2..hahhahah....Kalau nak dikatakan dia nni agak lucu pula, hahhahahaahah.  .Kalau dengar ataupun baca mesej yang dia hantar mak oii.. lucunya.......berbunga gitu..hahha

Kawan saya ni ada matlamat nak slimkan badan, sampaikan aku ditayangkannya tentang kalori makanan..huhuhuhu. Bab dia yang nak turunkan berat badan aku support jer, tetapi kadang2 dia sendiri yang lebih makan. Cerita makan mee sedap, dah sekali masak lagi sambil dia pengaruhi aku lagi, aku dah la sebesar tong. Ditambahkan lagi hahhahhhah.. Luke3.....

setakat ni saja lah cerita si Luke, kalau nak dikatakan tak ingat dia kadang2 macam aku aku kan pelupa, tapi yang aku tak boleh lupa ialah dimana . . dimana sampai disini saja ceritanya. walaupun amsih panjang aku pendekkan saja hahhahaha....

Kalau ada apa2 nanti aku ceritakan balik
cerita ini tergantung atau tidak aku sengaja buat
Sebab nak buat kamu semua akn terus tertanya2
kalau aku nak ceritakan semua tetapi apa yang aku kan ceritakan pada blog aku dilain hari
so aku terhadkan ceritanya
well teknik saspens katakan..
hahhahaha
Terima kasih kerana menjadi kawan aku
sayang kamu semua . . . 


Pantun: 

Pergi ke Dubai membeli Selasih,
Bye Bye terima kasih . . . . . .



Catatan 0136am
13/08/2011

No comments:

Post a Comment

Jom Bubuh Komen Korunk Kat SINI. . .