Aku melapor keja jadi JL@ Junaco ni pada 31 Dis haritu, aku muka baru jer. .first tyme aku terima tawaran, aku rasa nak tak nak jer terima, ada gak pendorong aku supaya aku turun juga iaitu "Mutiara Marylyn". Mulanya aku tak yakin dengan kemampuanku, aku takut. Setiap hari aku berfikir, aku boleh ke tak ni. Setiap hari juga aku hantar mesej kat Mary. Dia kata " ko patut turun, aku tengok ko dapat lakukannya, mungkin ko terbaik dari aku" Mary kata. 

So aku tekad lha tuk berhenti kerja kat tempat kerja lama aku iaitu "TA ANN PELITA DURIN", kat sana aku jadi admin clerk jer. Tiba masa aku turunmelapor, aku rasa ingin balik ke rumah. Apabila sampai di simpang yang ada paparannya "Kem PLKN Junaco Park, Sibu". Sempat gak ajak dia putar balik. jantung aku semakin  bedup dap. aku jadi semakin TAKOT, RIMAS, errrr..tak tahu macam mane nak kate, semua perasaan ada...

Setelah beberapa hari aku masuk sana, aku ada kawan sama masuk melapor, hiihih. Dia ni pendiam "LUKE" namanya, dia best dan Cool, sejak dari itu aku berkawan dengan dia. Pelatih mula masuk, aku berpikir "Oh begini cara kehidupan pabila masuk PLKN" hahah..maklumlha, aku ni mana penah masuk PLKN. Semakin hari, aku rasa semakin seronok keja ni. Maklumlah semua kawan2 "My Vvi team" mak oii, best giler. Aku semakin hari semakin sayang ngan kerja aku nih. Sekarang aku sedar "Bertapa Pentingnya Kerja dalam satu pasukan, Susah sama2, Senang sama2".  That y aku sayang kawan2 aku suma. Mereka semua kawan2 yang terbaik. huhuhuhuh..

Ni Pulak kisah aku dalam kelas, tuk kelas CB aku telah digandingkan dengan "FLORA", dia seorang tenaga pengajar yang sabar dalam memberi tunjuk ajar kepada aku. Aku ni jenis orang yang main2, tapi aku dapat juga, kerana dia bagi aku ilmu cukup, aku seronok dibuddykan dengan dia. Serasi kot. . haahha. Aku dengan dia kat PK6, semua pelatih dalam PK6 ni, semua ok dan sporting, walaupun kekadang da naik hangin..tapi meka ok..I LUv u all @ Pk6. Kenangan dan pengalaman bersama dengan anda semua tak dapat dilupakan sampai bila2. "y so serious, Flotyno, Passion 10, & magic peace". kat sini si "AMEEN" membuatkan aku terharu semualah. . 


Tuk kelas kN pulak aku digandingkan dengan "JANNAH @ JANE", Kelas Kompang. Pengalaman bersama dia, dia seorang yang matang dalam segala hal, aku ni jer yang macam budak. . hahaha. tapi jane seorang yang sabar dengan sikap aku. Tima Kasih jane ko telah mematangkan aku, banyak perkara baru yang aku belajar ketika bersama dengan ko, keran kita menempuhi pelbagai dugaan. .hihihih. .ko seorang kawan yang baik, aku tahu ko sorang yang panas baran, tapi ko leh juga kawalnya ketika bersama aku yang main2 ni... Pengalaman telah mematangkan pemikiran. bebalik kepada pelatih dalam kelas kompang, aku suka korang semua. ko orang susah dan senang tetap bersemangat bersama saya dan cikgu Jane, tat y aku sayang dan rindu ko orang semua. . KOMPANG DA BEZ. yang paling aku tak leh lupa semangat pelatih aku ni "HUZAIFIZ", walaupun nya dah down, tapi dia bersemangat ingin membuktikan sesuatu yang membanggakan, ni paling best !!!!. I LUV n MISS u ALL. .

Inilah kisah setakat ni, kawan2 "MY Vvi team" aku rindu ko orang semua . Aku nak buli ko orang, ketawa dengan ko orang dan nangis bersama ko orang. kenangan Terindah yang tak dapat dilupakan..luv u ALL emmuaaxs,....




No comments:

Post a Comment

Jom Bubuh Komen Korunk Kat SINI. . .