Menghayati Lebih memaHami. . .





Ku menatap dalam kelam
tiada bisa yang ku lihat
selain hanya namamu
Ya Allah

Reff:

Esok ataukah nanti
ampuni semua salahku
lindungi aku dari segala fitnah

kau tempatku meminta
kau beriku bahgia
jadikan aku selamanya
hambaMu yang selalu bertaqwa

Ampuni ku ya Allah
yang sering melupakanmu
saat Kau limpahkan kurniaMu
dalam sunyi aku bersujud 



Aku dapat rasa ini memberi makna yang amat mendalam  dalam diri SAYA 
SAYA mendengar lagu ni dalam rancangan  "INDO PEK" 
kalau tak ingat saya, rancangan "KICK ANDY"

Disitu sewaktu aku mendengar laguni
macam da something yang diutarakannya,
berkaitan dengan rancangannya lagi. . 

kadang2 saya lalai
lalai dalam kepesatan dunia
lalai dalam menyayangi diri sendiri
lalai dalam menyayangi dan menghormatiNya

cuba anda semua perhatikan,
kebanyakkan kita bersujud kepadanya dikala kita dalam kesulitan. . 
adakah dalam kesulitan kita  bersujud keadanya. .
kenapa waktu kita senang, kita lalai. . . 

ada sesetengahnya mengabaikan golongan yang lemah,
menindas mereka, MENGEJEK, memulaukan, mentertawakan mereka. . 
kenapa harus jadi begini. 
kita kan sama. . 

terdapat juga orang yang  tidak menghargai ciptaan alam
sebagai contoh,  haiwan peliharaan. . .
berapa orang yang sanggup??
"TEPUK DADA TANYA SELERA" 

Renung2kanlah. :(









No comments:

Post a Comment

Jom Bubuh Komen Korunk Kat SINI. . .