Tak pernah dalam hidup selama 24 tahun


Salam blogger. .. . . .
emm hari ni kite terharu sesangat,
sampaikan tak terkata, hanya airmata yang menceritakan perasaan disebalik kelopak jiwa.

hari ini merupakan kali pertama dalam kehidupan 24 tahun umur kite diberi satu kejutan.
tak pernah, memang tak pernah.

hari ini, macam dah dapat kembali nilai kekeluargaan,
kasih sayang yang diimpikan, kebahgian yang diberikan oleh kengkawan. . 
hingga menyebabkan tak tertahan sebak didada. terharu sesangat. .


Kalau nak dikatakan hari ini memang penuh dengan kejutan
dalam keadaan basah kuyup ditarik pelatih kat pancutan pili bomba, ya ampun..
samapi nak naik atas lagi, dalam keadaan basah kuyup semata2 nak join post mortem kononya.
patutlha meka kunci pintu...da something paduhal ya.
sebelum tu, pernah gak kite cerciter ngan si Flora, yang dalam kehidupan kite ni..
Bufday tu tak da apa2, sebab kite tak pernah terima sebarang kejutan...hanya kite sendiri layan diri
ucap bufday dengan diri, kadang2 lupa sebab tak ada makna.. . .

tapi hari ini, masuk jer dalam bilik gerakan. 
ya udah. . .jadi lain. .tersentap, daripada menahan sebak. satu kejutan parti.
huhuhuhuhuhuhu..terharu sesangat. terima kasih kengkawan. . 
kamu semua adalah kekuatan kite. . .semangat kite. kebahgiaan dan kasih sayang semua kite kongsi bersama..hari ini adalah hari paling bahgia dalam kehidupan kite. 
hari ini meninggalkan sejuta kenangan yang tak mungkin akan kite lupakan disepanjang kehidupan kite.
terima kasih. terima kasih...terima kasih. 
memori yang tak mungkin terpadam. 
setelah balik masuk bilk..air jernih tetap gugur dari kelok mata, terharu tidak terkata...
Dalam mengarang pun tak dapat menahan sebak. 
mungkin apa yang kite rasakan selama ni.. kengkawan adalah kekuatan kite..
tanpa mereka taak tahulah...hanya TUHAN jer tahu ape yang kite rasakan disepanjang kehidupan kite..
















Pemberian daripada kawan2. . . 
Tak cukup dengan kejutan pada sebelah pagi..malam ni pula dapat satu kejutan lagi. .
emmmmm. ..punya lha kite tadi kite kelam kabut..
mana tak pelatih wira kite ni, ketuk pintu, terkaung2 menyatakan ada emergency, budak pengsan dan sebagainya, anak orang tu..mana tak risau. .. dengan ketukan pintu bagaikan nak rak lagi..
dalam kedaan kelam kabut dan panik membuka pintu. . .sekali diserang miak lha kite..
punyalah banyak mereka kat luar bilik..
dengan nyanyian lagu harijadi. .
waktu ni, hanya TUHAN yang tahu, dalam kehidupan kite..ade juga yang menghargai kite. .. 
masuk bilik dah tak dapat tahan terus mencurah air mata jernih kerana terharu dengan apa yang terjadi pada sesuatu yang kite alami pada hari ini adalah sesuatu yang luar biasa dalam kehidupan. . .
seolah2 . . ..emmm tak terkata...
terima kasih, terima kasih, terima kasih..hanya itu saja yang mampu kite ungkapkan. . .

Pemberian pelatih wira Samuel Peter, William  Ling, Jing Hoon dan Louis
dan pemberian daripada wira lain ada juga...terima kasih. . .
"Ambillah waktu untuk berfikir, itu adalah sumber kekuatan. Ambillah waktu untuk bermain, itu adalah rahsia dari masa muda yang abadi. Ambillah waktu untuk berdoa, itu adalah sumber ketenangan. Ambillah waktu untuk belajar, itu adalah sumber kebijaksanaan. Ambillah waktu untuk mencintai dan dicintai, itu adalah hak istimewa yang diberikan Tuhan. Ambillah waktu untuk bersahabat, itu adalah jalan menuju kebahagiaan. Ambillah waktu untuk tertawa, itu adalah musik yang menggetarkan hati. Ambillah waktu untuk memberi, itu adalah membuat hidup terasa bererti. Ambillah waktu untuk bekerja, itu adalah nilai keberhasilan."
  

1 comment:

AQtYno_88 said...

kejutan satu kejutan. . .

Post a Comment

Jom Bubuh Komen Korunk Kat SINI. . .